Nedräkningen har börjat

Då var det sista dagen med internet då. Kommer inte ha internet hemma i september, ska försöka få igång internet i nya lägenheten till oktober när jag flyttar. Jag ska försöka uppdatera bloggen från jobbet, det är ju trots allt först den här veckan jag kommer börja med saker som faktiskt kommer synas.

I och med det här börjar också nedräkningen för flytten, nu har jag bara fyra veckor kvar att jobba på. Det bådar inte alltför gott med tanke på hur mycket jobb som finns kvar. Men jag kommer klara det.

I helgen blev det städning, spackling och slipning, flera gånger om. Idag ska det tvättas och lagas storkok här hemma, kanske städar litegrann också. Så ingen renovering idag, men i veckan kommer det sista underarbetet göras klart och i helgen ska jag måla tak. Gällande golvet i rummet har jag nu bestämt mig för att köpa nytt golv, lacken är tillbakalämnad så jag spenderade åtminstone bara ~800 kr på att förstöra golvet. Vad som gäller efter alla tak är målade är att först måla garderober i hallen, sedan tapetsera rum och hall, sedan lägga golvet i rummet, sedan måla badrummet, sedan måla väggar och luckor i köket och sist av allt bygga bänksskivor, kakla köket och lägga in nytt golv i kök och hall. Efter det är det detaljer kvar som jag antagligen måste ta efter inflyttning.

Saker och ting känns bra, det kommer bli rörigt och lite virrigt, men det känns bra.


Lagom i tid för den stora kostnaden för färg och tapet har jag också till slut uppnått en mycket gammal livsmilstolpe - Idag sprängde jag för första gången i mitt liv 100000-kronorsgränsen på sparkontot. Härmed förklarar jag resan mot miljonen officiellt påbörjad! :D

Ett varningens ord: Jag kommer vara en mycket odräglig miljonär, så se till att njuta av mitt fattiga sällskap medan ni har chansen.

Kommentarer
Postat av: Kenny

Vi var utan internet i en månad... det var nära att man tog ett års abbonnemang på sådant där mobil-internet-uppkopplings-dosa-mackapär.

2009-08-31 @ 23:31:59
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Tezan

om du är odräglig utan miljonen så tror jag inte det kommer bli så mycket värre i alla fall ;)

jag är miljonär i lån, det du :)



Kul att du håller humöret uppe, jag var tveksam om du skulle fixa det men nu tror jag på dig!

Se väldigt mycket fram emot att få hälsa på!!

Kramkram

2009-09-03 @ 21:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0