"He vaporised"

Jag var upp till lägenheten efter jobbet idag, hade bestämt mig för att avsluta ättikaprojektet då jag tröttnat på att bara vänta. Till min förvåning upptäckte jag att all ättika ångat bort! Så det var ju perfekt timing, 6 dl ättika hade fått verka. Tror fortfarande inte det gjorde någon större skillnad dock...

Jag var till färgaffären och bubblade med en kille innan jag åkte till lägenheten, pratade om borttagning av röklukt, slipning av parkett och renovering av badrum. Fick numret till några hantverkare som erbjuder golvslipning och badrumsrenovering, ska ringa dem på måndag och kolla om de har tid att komma och titta på lägenheten och inspektera lite. Slipa parkettgolv känns svårt, så det vore intressant att höra vad det skulle kosta att låta någon göra det. Om det ens behöver slipas. Sen prata lite badrum också, även om jag tror det blir för dyrt att fixa upp helt och hållet så är det bra att låta dem titta på det. Det kanske är så slut att jag inteh ar något annat val än att fixa det. Jag köpte en liten burk våtrumsfärg för testmålning i badrummet, hoppas det funkar... Sen köpte jag målartvätt och lite svampar och grejer, imorgon är det dags att skura hela lägenheten från golv till tak.

När jag ändå var där och lämnade lite grejer kunde jag inte låta bli att fippla med köket... det slutade med att jag slitit loss de fula plast/trä/blanktmaterial-skivorna som satt ovanför köksbänken. Jäklar vad saker kan sitta hårt! Men nu är det borta, slipa och spackla och underbehandla så ska det kaklas sen. Rev också loss en av de groteska bänkskivorna, jävla fan, de hade skruvat, limmat och spikat fast den. Spikarna hade de dragit i innan de satte dit diskbänken, så det var ett jäkla trassel att få loss allting. Lite manlig råstyrka lyckades jag nog till och med uppbringa.
Och det är grymt kul! Riva och slita och putsa lite och fixa och drömma och fundera :)

Smet förbi jobbet på vägen hem och lånade en kamera, så imorrn blir det bilder på mitt nya fina kök :P

Men nu börjar det bli läggdags, paddla på förmiddagen imorrn, ska försöka att inte sova över den här gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0