Arbetet har inletts

Jepp, utan att ha någon som helst koll på vad jag gör har jag bestämt mig för att börja med ett experiment i röksanering. Lägenheten luktar ju allt annat än parfym, och jag har läst och hört från flera källor att ättika ska kunna ta bort röklukt. Hur bra det fungerar, eller hur länge det håller, har jag ingen aning om. Men det är värt ett försök.
Så idag ställde jag ut totalt 9 dl 24% ättika på tio väl valda positioner i lägenheten för en ordentlig marinering. Hur det fungerar, får jag se på onsdag eftermiddag när jag ska dit och inspektera. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte fullföljde min idé att knacka på hos grannarna och meddela att det kan börja lukta fan ur min lägenhet, i vilket fall de då bör ringa mig och be mig vädra ur istället för att ringa polisen och be dem plocka bort liket som verkar ligga där inne... men förhoppningsvis så smiter inte doften ut i trapphuset eller in till grannarna.

Efter ättiksmarineringen är det tvätt som gäller, rejäl skrubbning med diverse hälsovådliga produkter är planen. Med lite tur blir det plus ättikan det som tar kål på röklukten, med lite otur räcker det inte utan jag måste förlita mig på målning och omtapetsering för att bli av med den. med ännu mer otur räcker inte heller det och jag får i panik börja vända mot mer professionella alternativ som ozonbehandling eller något liknande.


Håll ut goda vänner, jag kommer nog lista ut hur man skriver intressanta blogginlägg om några veckor...

Kommentarer
Postat av: Kenny

Keep on blogging. Trevligt att läsa om hur du har det =)

2009-05-25 @ 21:04:58
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0