Stockholm 22/5-24/5 2009

I helgen var jag upp till Stockholm för ännu en helg med "manligt" tema; kött, öl, tv-spel och full fart på krogen. Detta var den fjärde i ordningen (tror jag) och som alltid var det mycket lyckat.

Vi hamnade på Chaplins Bar och Lounge på fredagen - efter en liten fadäs innefattande ett rep, en jäkligt korkat planerad kö, och en ännu mer korkad vakt, men vem klagar? Kvällen blev ju finfin ändå och jag har ingen som helst aning om Göta Källare hade varit "bättre". Lite sång, lite dans, lite .. ja, det var kvällen i ett nötskal. Mycket lyckad, humöret på topp och glädjemätaren i taket. Fyra pers på karaokescenen till tonerna av Bon Jovis It's My Life.
Lördagen inleddes med grillning, och det omtalade "manliga temat" kom i spel på riktigt då ett kilo ryggbiff konsumerades tillsammans med ~50 gram smör och lite potatis på sidan av. Och öl, en eller två eller kanske tre... Vi följde upp med singstar, vilket kanske inte alla gånger ses som särskilt manligt, speciellt inte när låtar som "Girls just want to have fun" och "It's raining men" rullar... Men vem har nånsin brytt sig om sånt? ;) Tiden rörde sig framåt, som den har en tendens att göra, och vi tog oss ut på gatorna. Första stopp Söderhov (eller hur det nu än kan tänkas stavas, vem fasen läser skyltar?) för en liten mjukstart på kvällen. Därefter tog vi oss vidare till nånstans-jag-inte-vet-var-men-kö-var-det vilket genast ledde oss tillbaka till igenkänd mark utanför dörren till Chaplins. Fantasilöst kan man tycka, bekvämt tycker jag. Även lördagen var åtminstone lyckad, trots att vi eventuellt var lite slitna och hade tappat en viss mängd endorfiner från dagen före. Denna gång åtta pers på karaokegolvet till tonerna av Bon Jovis It's My Life, vi ynglar av oss...

Utan några smaskiga detaljer nöjer jag mig med att konstatera att det var en lyckad helg, mycket trevlig.

Namn värda att hedras (med enorma reservationer för dåligt minne...):
Me, myself and I (obviously), Ola, Dennis, Daniel, Joyce, Isabelle, Daniel, Petter, Gustav, Chris, Madde...
Ber om ursäkt till alla er som känner er utelämnade, jag vet att jag missat flera av er. Men jag lovar att bli bättre på namn.

Bilder finns alltid nånstans, om någon hittar något foto på nån dräggig fylltratt som liknar mig, ta för givet att det är jag och skratta en stund åt det hela. Så gläds jag av att ha förgyllt er dag.


Ja sådär... det var väl första inlägget "om mitt liv"... känns något underligt att sitta här, men kanske blir det en vana av det till slut.

Till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0