Prioriteter grabben, prioriteter

Här sitter jag och lägger upp en färdigskrivet blogginlägg, jag skriver dem hemma på kvällen och lägger upp dem från jobbet dagen efter. Det blir proceduren i september. Jag är inte död bara för att jag inte har internet...

Okej, jag erkänner, det blev inget renoverande i helgen... Det blev istället en resa till Gävle, bokad vid elva-tiden på fredagkväll. Man kan ju kalla det för spontant men jag är ganska säker på att jag egentligen, innerst inne, hade bestämt mig tidigare än så. Det krävdes bara lite extra övertalning, och övertalning fanns det gott om den här gången...

På fredag var det after work, uppslutningen från avdelningen var imponerande. Hela en fast anställd, en vikarie och en examensarbetare dök upp. Gruppen förstärktes senare med en närstående. Vi lärde oss av detta att after work inte kan tas spontant, och inte på en fredagkväll. En inplanerad onsdag kanske skulle tänkas fungera, jag antar att det märks i framtiden. Jag var duktig, drack två öl, nekade till festinbjudan för jag skulle upp tidigt och renovera. Men egentligen var det nog bara det undermedvetna som med en bestämd hand styrde mig mot att vila inför lördagkvällen som komma skulle. Detta bevisades som sagt senare på kvällen då jag helt plötsligt bokade en tågbiljett.

Resan gick som sagt till Gävle, och från Gävle till Kungsgården utanför Sandviken. I Kungsgården var det Rock'nRoll, Los Raggos ordnade spelning med fyra band, av vilka jag minns namnen på Snakebite och hmm, Rochesters? Var inte så uppmärksam på just banden... men det var en trevlig kväll, för mig var det den nyktraste "raggarfesten" på länge och det fungerade finfint. Även jag kan alltså roa mig med endast ett par tre öl i magen? Jag antar att jag faktiskt mognat litegrann de senaste åren. Fast jag ska inte ropa hej förrän jag är över ån, det finns nog en del krav på omgivningen för att det ska gå väl.

Den enda hemifrån som var informerad om resan var denna gång Kenny, så syster blev lite förvånad när jag stack ut huvet genom bildörren väl på plats. Alltid roligt att överraska människor. Men jag får ta och lugna ner mig med hemliga hemresor nu, fler än en gång i månaden så försvinner snabbt hela överraskningen i det hela. Å andra sidan hann jag inte med att träffa fler i familjen den här gången, det fanns en annan människa jag hellre ville träffa.

Sömnen sköttes i ett omklädningsrum i anslutning till lokalen, närmare bestämt KSKs (Kungsgårdens SportKlubb?) omklädningsrum. Vi förskansade oss till att börja med i ett omklädningsrum i samma byggnad som festlokalen, men syster drog sig till minnes att hon hört rykten om en fotbollsmatch som skulle spelas på söndagen. En kontroll gjordes av vilka omklädningsrum som skulle användas och självklart var vårt tillfälliga sovrum ett av dem. Vi fick då flytta till ett annat omklädningsrum, som enligt uppgift ej skulle användas. Där fanns en bastu men jag lyckades inte hitta någon på-knapp, ej heller kände jag någon särskild entusiasm från resten av sällskapet, så det kanske var lika bra. Trots de inte alltför optimala förhållandena lyckades vi få oss åtminstone några timmars sömn, mer eller mindre god. Själv vaknade jag mitt i natten av akut kramp i vaden, det tog ett par kilo självbehärskning att hålla munnen stängd i det läget. Vi blev iallafall inte väckta, förrän Kenny och Angelica skulle upp och städa det vill säga, något som jag vänligen tackade nej till.

Allt som allt var det en lyckad helg, Helena visade sig vara en lika trevlig tjej som jag misstänkt och jag antar att jag är skyldig Kenny en ursäkt för att jag från början inte vågade lita fullt ut på hans beskrivning. Det var till hundra procent värt att missa en helg på renoveringen.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hmm, ja renovering var det ja. Jag var där igår, slipade det sista av spacklet och började städa undan. Oturligt nog verkar inte den gamle dammsugaren vilja vara med längre, det är ingen kraft i den och varken byte av påse eller filter hjälper. Jag måste försöka låna en ny dammsugare, då den billigaste jag hittade i Finspång kostade 500 kr, lite för dyrt för en slit och släng dammsugare. Självklart väckte detta en hel del irritation, vilket i kombination med den redan påliggande stressen gjorde mig på minst sagt otrevligt humör. Det var tur att Gustav bestämde sig för att slå en signal, så jag fick prata av mig litegrann och kunde släppa irritationen och acceptera situationen.

Nästa steg är alltså att skaffa en billig dammsugare. Snart blir jag tvungen att be officiellt om hjälp med renoveringen, jag har varit benhård på att jag ska göra jobbet själv. Men nu måste jag inse fakta och stoppa undan stoltheten i bakfickan. Inte bara kommer jag behöva hjälp, det kommer heller inte bli så perfekt som jag visualiserat mig, jag har redan gjort misstag som riskerar att märkas. Jag antar att det positiva i det hela är att jag lagt upp budgeten med en närmast sinnessjuk uppskattning av priser, vilket troligen innebär att jag kommer komma undan med en bra mycket lägre kostnad än jag inbillat mig.

Till nästa gång kära barn

Kommentarer
Postat av: Kenny

För mig räckte det med att hon ägde en Pontiac. Men jag fick ju spä på lite mer så att du skulle bli intresserad, haha. Men det var ju sant det också.

2009-09-09 @ 11:25:42
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Kenny

By the way... Pontiacen ska stå här i vinter. Då har jag ngt att glutta på vid trista vinterkvällar.

2009-09-09 @ 11:26:50
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0