Teknikporr

*snörvel* när man blir toksjuk och sover halva eftermiddagen, hela natten och halva dagen, och fortfarande mår piss när man vaknar. Då orkar man inte riktigt anstränga sig så mycket, men jag lyckades hitta energi till att peta igång mitt nätverk här hemma iallafall.
Så nu har jag äntligen kopplat ihop allting som det ska. Stationär dator, bärbar dator och PS3 går allihop till TVn och det trådlösa nätverket håller samman allihop. Kryptering fick jag in också så grannarna inte ska kunna snylta. Så det har varit lite teknikporr här hemma den här kvällen.
Det känns helt rätt att byta mellan tvspel, datorspel och surfning med tevedosan ;) Nu kan jag spela ett datorspel, ett tvspel och surfa på forum om spel - mer eller mindre samtidigt. Inte illa det inte... Inte för att jag vet varför jag behöver det, men va fasen. När det luktar dött djur i lägenheten måste man hitta på nåt som muntrar upp en...
En annan positiv sak som jag upptäckte var att jag kan stänga av elementen när jag har två datorer, en PS3a och en plasma-tv igång... Direktverkande el är grejer det... *får kalla kårar när han tänker på kommande elräkning*
Man kanske skulle köpa sig en sån där elmätare och koppla på och kika vad allting drar. Jag lär ju bli ledsen...
Sitter för tillfället i soffan och surfar på laptopen med teven som skärm, fan va smått det blir där borta. Håller på och installerar om windows på stationära datorn, jag måste köpa mig en kopia av windows 7, nyckeln jag hade till XP ville inte fungera som jag tänkt. Det får bli Windows 7 RC fram tills de börjar strypa det i mars, så får jag väl slå till då. Ännu en tusenlapp att lägga ut...
En fotnot till eventuella intresserade:
Nycklar till windows som står skrivna på datorer, exempelvis laptops, fungerar inte till vilka windowsskivor som helst. Så om man vill installera om windows på sin laptop med en egen skiva, så måste man kontakta tillverkaren och kräva en skiva från dem.
Så om hårddisken bryter ihop och seglar till fjärran land. DÅ har du ingen möjlighet att få tillbaka windows trots ny hårddisk och nyckeln kvar utan att få en ny skiva det vill säga. Och den kommer du antagligen få betala för.
punkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0